söndag, januari 24, 2016

helgen

I fredags var walnuss och jag fina på stan, och Siri fick igår sina knappar. Jag känner mig rik med mina två nya koftor, mina första stickade (som överlevt upprepningshotet)! Jag är nykär i båda två, walnuss mjukmjuka och nätta modell, siris ärtgröna färg och löv över axlarna.
 
Jag har en känsla av att de både kommer att bli använda, mycket. Om ett par dagar kommer walnuss att skrytstrutta runt på bloggen med alla detaljer. Dessutom blev en liten minikofta klar och fotad (kommer också framöver), som stickades i vakuumet mellan stickningar innan jul.
 
 
Igår tog A och jag stora loppisrundan runt stans utkanter, han på jakt efter allehanda märkliga saker som kan användas när man bygger en cigarr box guitarr, jag på jakt efter ingenting. Och hittade förståss någonting. En så sjukt fin liten träkorg! Kolla på den! Det var bara kärlek direkt, och lätta 40 kronor att betala. För nystan, pågående stickningar, eller kanske för tidningar. Hittade dessutom tio nummer av tidningen hemslöjden, 2011-21013, för fem kronor styck, att lägga till mina hemprenumererade tidningar.
 
Idag är det söndagslatheten som regererar. Dricka te i soffan, blogga lite, fundera över kommande stickningar. Önskar dig en skön avslutning på helgen!

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Walnuss ser väldans mysig ut och Sira är jättefin i grönt! Fina fynd du gjort. Mycket härlig läsning att se fram emot och det är klart de ska bo i korgen.