onsdag, augusti 06, 2014

från det ena till det andra

Från fjällen till Nämforsen. Några timmars sömn i föräldrahemmet, väskan packades om och vi lastade tält och vänner och åkte till finaste festivalen Urkult som firade 20 år av barfotadans, nakenbad, veganmat och sensommarnätter.

Dansa sig så varm att huden hettar med nya och gamla vänner och sedan falla ned i en kvällssval fors, upp till festivalen igen, dricka te och sköndansa bort resten av kvällen under en mörknande himmel. Åh!



Vi tältade på en väns gräsmatta, som tack gjorde jag en liten höstkofta till deras alldeles nya lilla filur. Det var väl meningen att koftan skulle bli långärmad egentligen -men så tog garnet slut så den blev kortärmad. Well-o. Jag är inte så förtjust i garnfärgen men hoppas att den kan passa bra nu.

Garn: Ett nystan Pickles merino tweed som jag fick av misstag när jag var med i deras inspirationsstafett, de råkade skicka fel färg, och så lite överblivet grått merino tweed också. Båda garnerna hölls dubbla.
Stickor: nr 3
Mönster: Bara improviserad raglan uppifrån och ned.

4 kommentarer:

Futu sa...

Vilken fin present! :-)

Hedvig sa...

Åh, jag var på Urkult för några år sedan. Sååå mysig festival! :)

Hedvig sa...

Åh, jag var på Urkult för några år sedan. Sååå mysig festival! :)

Rumpetuss sa...

Vilken fin kofta!!