söndag, maj 04, 2014

på väggarna

Genom ett antal flyttar har några tomma gamla LP-omslag följt med i lådorna. Jag köpte dem -då med skiva i- när jag skulle göra skålar av skivorna (bara att lägga skivan på en kopp, ställ in i ugnen på 100 grader tills skivan är mjuk och sen böja till som man vill ha den) och valde loppisskivor med omslag jag tyckte om. Äntligen ska de få komma upp på väggen!


Två av omslagen gick extra bra ihop i färgerna rött, svart och cremevitt och passar bra i 60-talsköket här hemma. Gillar särskilt hur texten på Peter and the Wolf gick in i passepartouten som Peter an Wolf. Nu står de på golvet och väntar på att jag ska köpa betongkrokar (för jag ids inte slagborra mer nu).

Och vad hänger på väggen härdå..?
Blivande turkosa och chockrosa sockar tror jag bestämt.

Inga kommentarer: