torsdag, augusti 08, 2013

och igen!

Den här tröjan har inte bara haft ungefär 3 ytterligare liv, som olika tröjor jag aldrig använt, innan jag repade upp den för att göra om den till en enkel varm raglan, den har säkert hunnit med nästan två liv under den här stickningen också. Men jag har lärt mig att den enda vägen för mig är att göra om och göra om tills det känns helt rätt, annars får plagget aldrig något liv utanför byrån.

Igår repade jag upp hela färdigstickade livet på tröjan -den blev för stor i ärmarna och för snäv i kroppen. Men nu, nu tror jag att jag är på rätt väg! Mys-och-ut-i-skogen-tröja på gång! Lika bra det, snart är det ju svamptider. Jag har lätt hybris inför hur mycket svamp jag tror att jag kommer plocka i år (ledtråd: massor!).

2 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Gillar!

Ina sa...

Känner igen mig, är likadan repar och repar. Men tillslut brukar jag hitta rätt, och det verkar ju du också gjort! =)