måndag, augusti 29, 2011

Lovisas tröja

Min konstnärliga vän Lovisa fick så sin tröja som del två i betalningen för hennes fantastiska tavla som jag ska få. Och det var festival och engångskamera och regn mest hela tiden, och tröjan blev en vän på en gång.

Mönster: Mitt eget uppifrån-och-ned raglan, jag utgick från min
svarta tröja som hon fått prova och så ändrade jag lite efter hur hon ville ha den
Garn: Ungefär 350g tvåtrådig ull på härva
Stickor: nr 3

Efter att tröjan var färdig och badad, urvriden och fuktig så fick den åka en kvart i tumlaren, och attans så najs den blev! Den krymte inte (mer än det som den dragits ut under misshandeln vid badning och urvridning), utan istället blev den grymt fluffig och trevlig. Aj lajk.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Den är supertjusig! Och bilderna likaså =)

Dödergök sa...

Vilken mysig hösttröja! Bilderna är otroligt snygga, lite som en saga.

Mira sa...

Vilken mysig tröja! :)
Idag ska mamma iväg och köpa nya stickor åt mig, strumpstickor sa hon att jag behövde för att sticka vantar efter ett mönster du la upp i november 2009! :D Behöver man strumpstickor eller stickar man med vanliga?? Kram♥

maria carlander sa...

Tack ni, engångskamera är mysigt, och jag blev nästan lite sotis på att inte få behålla tröjan själv.. :)

Mira: om du ska sticka vantar så behöver du strumpstickor, precis som mamma säger! Lycka till!