tisdag, april 12, 2011

detaljer ur en kväll

Imorgon åker jag iväg och håller kurs, det allra roligaste (och mest energikrävande) i mitt jobb. Just nu samlar jag kraft och uppbådar nån sorts inspiration inför att packa väskan. Och fyller kameran med detaljer och synvinklar.



Många meter enkel och därför så vacker spets, köpt för en tjuga på Hötorgsloppisen i söndags. Den ska nog få kanta eller pryda någon sjal eller muddar i framtiden.
Min första kopp från keramiken -tung och hopplös, men ändå fantastisk på sitt sätt. Kanske blir den till en liten kruka med något grönt i.
Enkla improviserade sockar, tänkte prova att göra istickad häl för första gången.


Ps. Är det någon annan som har problem med att Blogger slutat erkänna radbrytningar/enter..?

2 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Låter härligt!

Jag har hört andra klaga på blogger, själv undkommer jag problemet genom att blogga med windows live writer. Det är stabilt det.

Tyg och otyg sa...

Jag tycker blogger småstrular med allt möjligt mest hela tiden faktiskt. Ganska irriterande.