söndag, mars 06, 2011

en av två


Tvåändsstickandet går framåt, och jag tycker så mycket om tekniken, och hur den -som så mycket- inte var så svår som den verkade. När man väl försökte. Och resultatet är så där vackert som jag sett andras verk bli. Till och med mamma, som jag fiskar efter komplimanger till varje projekt jag gör, utbrast spontant hur vackert det blev, och granskade det närmare. Så något speciellt är det nog med tvåändsstickningen.

Första vanten är snart klar. Här syns också det häfte jag använt för att lära mig -jättebra steg för stegbilder på allt (utom krus som det tog tre försök innan jag kom på vad de menade).

5 kommentarer:

Clara sa...

Din vante blir verkligen vacker!
Jag har samma häfte och tycker också att det är bra, men i början lånade jag alla böcker om tvåändsstickning som Göteborgs stadsbibliotek hade (3st) för att komplettera.

Anonym sa...

Ja, det blir sannerligen vackert!

Dödergök sa...

Hejja vad bra det blir! Tokfin vante. :)

Annika GW sa...

Jag har sett att det är väldigt populärt med tvåändsstickning.Verkar svårt men blir lite sugen på att pröva. Vad ska man börja med att sticka om man är nybörjare?

Knitarina sa...

Finfint!