måndag, mars 08, 2010

till mina systrar och bröder

4 kommentarer:

MiA sa...

Hej!
Tack för din glada och snälla kommentar!

Ha en skön kväll :)
MiA

Frej sa...

Åh nu blir man ju nästan lite nostalgisk! Farsan har den skivan på kassettband hemma och den har periodvis spelat sig riktigt varm hos mig ute i snickarbon :)
fina grejer

Anonym sa...

Denna skiva kan jag sätta på ibland och riktigt elda upp mig till samma kämparanda som jag hade i min ungdom. Inom mig kan jag stundtals känna mig lika rebellisk som då.....sen kommer verkligheten ikapp.Krämpor och sjukdom gör att det inte är lika lätt att stå på barrikaderna längre. Men inom mej är jag lika arg på orättvisorna nu som då. Tack för en bra blogg.
Elna i Romelanda -56:a

maria carlander sa...

Hoola bandoola är fantastiska, jag hade en ordentligt proggig period i gymnasiet när jag lyssnade mycket på dem, tack vare föräldrarnas skivor -roligt att du också lyssnat frej^^

Hej elna, och tack för din kommentar! det bästa med barrikaderna är att man bär dem med sig tänker jag, de finns inte bara där ute. Lycka till med allt, och vad roligt att du hittat hit!