torsdag, januari 07, 2010

det kom något nytt en natt


Det nya året välkomnades med vindruvor, vänner och madridbor på soltorget. Vi varvade alkohol med finkultur och jag fann att också virkning har en plats på välkända Pradomuseet.

Tvåtusennio växte på sig, blev stora tvåtusentio. Tvåtusennian var året jag började tro att jag kunde sy, upptäckte att virkning var mer än puttenuttiga dukar, och lärde mig nålbinda, ett nya teknikernas år helt enkelt. Mer summering än så blir det inte från min sida (fast mer om Madrid utlovas).

-Låt oss falla huvudstupa in i det nya bara!

4 kommentarer:

Jo sa...

God fortsättning och hoppas att du får ett bra pysselår! Det finns så mycket fint att virka, och så lite tid! :)

Sillen stickar sa...

Jag är på! å faller huvudstupa jag med. TAck för din gulliga kommentar. Jag diggar din fina blogg!
Gott nytt!
önskar
Sillen

LottaB sa...

Hej och god fortsättning
Jag gillar verkligen din blogg. Jag hoppas att ditt nyårslöfte var att fortsätta blogga i all evighet. Fniss
En liten fråga aller snarare bön. Finns det möjlighet att din mormor vill dela edsig av sitt sockmönster. Jag har letat på åtskilliga bloggar efter ett gammalt hederligt mönster till tjocksockar. Finns det verkligen inte fler som förstår att älska dessa fantastiska fotvärmare?
Om du inte vill lägga ut på bloggen kanske hon vill sälja mönstret till mig? Mi mail är bylundlott@gmail.com

Fröken Blund sa...

låter som du haft en finfin nyårskväll...Madrid...tusan så gött:)