måndag, juli 27, 2009

sitter här och längtar lite

lite... överallt. Lyssnar på sofia karlssons röst och på fioler, ser solljus mellan träd. Nätterna börjar vara mörka nu, och rönnbären blir gröna-beiga-röda, som ett långsamt varnande trafikljus. Det tar stopp, gasa nu så att du hinner!

Lagar skor, syr kläder i protest mot att de enda färger som finns i affärerna är grått och gammalt plommon. Packar ryggsäcken med randiga stövlar, tjocktröja, tält, ficklampa och förväntan. Festivalen, den enda, den självklara, väntar vid forsen med hällristningarna. Lovar nattdans, ljummet rödvin, forsbad, barfotavandringar i lera, vänner, augustisommar, flum och skratt, liv.

4 kommentarer:

sonja sa...

hoppas att ni får det mysigt vid forsen! själv åker jag hem på en snabbsemester i helgen :-)

Cecilia N sa...

Får du syn på vår kompis som bor där i faggorna så får du hälsa.

Marie Eriksson sa...

Låter underbart, längesen jag var på festival, festivala lite för mig med!
Kram Marie,

http://lavendelhavetochjag.blogspot.com/

miastick sa...

Å, urkult! Jag var där 96, shit vad längesen! Kul var det i alla fall, jag vill dit igen.