tisdag, februari 17, 2009

liten, beige


Fina bebisens kofta, av stickfrossa.
Garnet är ett riktigt mjukt bomullsgarn vid namn fame från second hand, de små knapparna kommer också därifrån. Eftersom garnet är tjockare än i mönstret räknade jag om lite på känn enligt devisen -förr eller senare kommer den passa bebisen.
Stickor nr6, och för armarna och kragen nr5 (för att jag helt enkelt inte ännu äger strumpstickor nr6). Jag stickade bak- och framstyckena i ett (yey, inga sömmar!), och tog sedan upp maskor i ärmhålen.

Fint mönster, lättstickad och mysig på alla sätt och vis!

5 kommentarer:

PetraO sa...

Koftan är underbar - undrar om man hinner sticka en till barndop på lördag...

Anonym sa...

Den är alldeles ljuvlig!

PetraO - det tror jag du hinner, den är väldigt snabbstickad!

Anna sa...

Så roligt att du gillar mitt mönster. Den ser finfin ut!

Anonym sa...

Snygga necessärer du gjort! Är det inte "knöggligt" att sy i vaxduk?
Härliga garnfärger också..behövs i all den vita vintern!!!
Ha en skön dag!

http://rosalucia.bloggagratis.se

Anonym sa...

Signe diggar den skarpt!!
KRam lindha