söndag, april 20, 2008

längtan efter nåt

Så mycket verklighet.
Och det är fjäll och vår och vattendropp och lera på baksidan av mina slitna fejkconverse som läcker bara nästan och en alltmer svårignorerad längtan efter något. Dagarna är intervjuer, barngrupper, hembesök, planeringar, promenader, te, stickning och funderingar över livet i Brunflo och tanten på bussen som vi pratade te och mma ramotswe med. Östersund hade fredag och glass och en fin kofta som var den sista på ställningen och jag fick ett kakpoäng av mig själv för att jag kunde prova koftan framför en av de offentliga speglarna och inte köa mig in i ett provrum.
Och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen för jag brukar alltid trivas vart jag än hamnar, men nu längtar jag bort men inte hem och inte ens vidare och jag vet inte riktigt vart, bara nånstans. Det kanske är våren som jag inte har skrikit in
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låten som våren det :)

Unknown sa...

Hej!
Jag kikar in på din blogg nu och då, men jag har inte fattat att du bodde i brunflo...världens underbaraste brunflo...MITT HEM!!! bor i uppsala för tillfället, men hoppas på att komma tillbaks. Bott där länge? jag finns på www.stickerika.blogg.se

/ Erika

Unknown sa...

Då kommer följdfrågan...varför praktik i just brunflo? och i vad för yrke? hälsa jämtland iaf!

Björn sa...

Visst kan det vara en konstig känsla just denna. Det har jag varit med om någon gång. Just nu längtar jag mycket till New York och jag kommer resa dit 14 maj för några dagars semester. Det kommer nog bli en häftig upplevelse! Hoppas du har det bra!