onsdag, februari 27, 2008

hey, det blev snö!

Kära vinter, du kom tillbaka!
Vi trodde du hade gett upp och tagit en charter någon annanstans, eller köpts upp av något storföretag. Men nu är du här ändå! Välkommen, stig på och stanna gärna en stund här hos oss. För vi gillar dig även om vi mumlar ibland om växthuseffektens möjliga positiva verkningar på termometern. Vi menar det inte egentligen. Vi fick bara åka lite för lite pulka när vi var små. Fick för mycket skinn på chokladen.


Så här skönt ser det ut genom fönstret ut i ghettot. En liten hälsningen till cykelfantasten e...
Och så har strumpan växt lite. Det är bra, nu när det faktiskt är vinter igen.

3 kommentarer:

elli sa...

Jag är inte helt sugen på snön; jag kan inte längre glida omkring i tygskor och se ball ut. Vädret kräver mer på fötterna.

Men fina cyklar, helt klart! :D

Och fint fint allt du stickar! När jag blir stor ska jag bli bättre på att ta det lugnt och sticka oftare... Ett särskilt stort fan är jag av din bruna mössa med knappar, råläcker!

sonja sa...

I Sollefteå är det också vinter igen! Vitt och vackert som det ska vara. Våren får vänta några veckor till tycker jag.

Anonym sa...

Hej Fröken C!
Satt igår i bilen, i biltvätten och färdigställde ditt lilla januari-paket, så nu är det på väg. Det postades kl. 18.03 i en brevlåda som töms 18.30 så jag hoppas det kommer fram idag. Det fanns inte så mycket plats att skriva så jag skickar en liten hälsning här. Skickar ett garn som jag gillar färgen på och tycker den passar att fota i snön ;-)
Garnet köptes egentligen till min förra hemlisvän. tyckte det var jättesmart att jag köpte garn på Åland i förväg - tänkte att det skulle vara jättespeciellt och annorlunda. Det hade det varit om inte min hemlis själv hade bott på Åland
Ha det bra - ska tänka på dig imorgon då jag är på Syfestivalen och strosar.
Kram