söndag, maj 15, 2016

Min Sergel

 
Den här har väntat länge på att fotas och bloggas. Stickades klart för kanske.. 1½... 2..? år sedan och har legat färdig ovanpå stickkorgen sedan dess. Jag älskar både färger och mönster, men passformen är inte perfekt. Oket är lite för tajt trots våldsblockning. Det bästa skulle nog vara att klippa upp den till en kofta -men för stunden får den vara så här. En dag.
 
Garn: Kampes tvåtrådiga (grå och vit), fairtrade-märkt gult garn från Japan
Stickor: nr 3
Mönster: Eget
 

4 kommentarer:

September sa...

Åh denna Sergel. Varje gång jag ser den så känner jag bara sådan glädje och vill ha vill ha vill ha. Men kan inte själv. Har faktiskt försökt men min förmåga att tänka ut hur mönstret ska göras för att gå jämnt ut och bli så där fint, ja den förmågan har jag inte. Men någon gång kanske... Jag får nöja mig med att njuta av den här hos dig så länge. Plus att jag står först i kön att köpa mönster när/om du bestämmer dig för att börja sälja det. :0)

Anonym sa...

Supersnygg!

Linnéa sa...

Vilket fantastiskt mönster!

Manduzana stickar sa...

Den är så sjukt fin, din Sergel!