söndag, december 13, 2015

minipeysa

Sen började jag på något nytt. 

Barnkläder är de perfekta mellanprojekten tycker jag. Jag behöver inte fundera så mycket på passform, färg och mönster som när jag stickar till mig själv med ambitionen att göra något som jag kommer vilja använda tills det slits ut, utan kan bara kasta mig in i det och testa. Förr eller senare lär plagget passa och det gör inget om färgerna, mönstret eller konstruktionen inte är perfekt - för det är snart urväxt ändå. Befrielsen i förgängligheten.

Just nu växer en liten islandströja, eller lopapeysa, fram i restgarn från mina egna tröjor.
Glad tredje advent!



2 kommentarer:

MinaAlster sa...

Så himla fin!
Just nu är jag på jakt efter fina små kläder att sticka eftersom en kompis ska få liten till sommaren. Stickar du efter något mönster?
Vänlig hälsning
Veronica

Anonym sa...

Vackert med den gula tonen. Jag känner som du att barnplagg är perfekta mellanprojekt.