lördag, november 28, 2015

advent

Glad första advent fina ni!

Jag är ingen julpyntare  av rang när det kommer till mitt eget hem. Även om jag kan tycka att det är mysigt med alla tusen tomtar och andra väsen som plockas fram hemma i föräldrahemmet, för att de alltid har gjort det, är min egen lägenhet närmast kliniskt tomtefri, och nästan fri från annat julrelaterat pynt också. Det blir väl lite så, när man inte firar jul i det egna boet.

Men jag älskar advent. Att få ta fram ljusstaken på köksbordet, tända den elektriska i fönstret, fylla lägenheten med brinnande ljus om kvällarna. Köpa vita hyacinter och plantera i de små egendrejade krukorna så att hyacintdoften slår emot en när man kommer hem. Jag köpte en liten snutt duk från Växbo lin på julmarknaden, och bara spanar efter när hyacinterna kommer fram i affärerna.

Ute är världen täckt av frost.

 
Ps. Kom ihåg att kommentera på det här inlägget om du vill vara med i utlottningen! Dragning på tisdag 1 dec.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Så snyggt et blir när det inte vimlar av tomtar. Det infinner sig ett lugn som man verkligen behöver i december.Trevlig 1 advent/ Kerstin

http://textilejoy.blogspot.com/ sa...

Lugn och skön advent utan allt extra .Dina mönsterval/färgval i dina stickningar är både vackra och inger lugn också.