tisdag, mars 04, 2014

styvmoderligt behandlad


Keramiken har fått väldigt lite uppmärksamhet ända sedan november när jag renoverade och flyttade för fullt, och sen blev det jul och ny termin och en krävande kurs. Jag hoppas att det värsta ligger bakom mig nu -för jag längtar dit! Efter att känna leran röra sig och ändra form mellan händerna. Jag vet att jag inte klarar av att dreja om jag samtidigt är stressad över allt annat, så det har bara varit att vänta ut allt.

Nu har jag börjat med lite mjukstart i verkstan, har blandat till nya glasyrer, glaserat kannor och skålar och ser fram emot lite färg! Jag tror att de kommer bli riktigt riktigt bra och kännas som mina färger. Det blir en blank vit, ljusblå och en ganska varmt grå. Ser så fram emot nästa ugnstömning! Och, så fort världen snurrar lite långsammare, att börja dreja igen!

1 kommentar:

Veronika sa...

Nyyydelige! Keramikken din er så utrolig fin!