torsdag, januari 30, 2014

bröd, hemslöjd och bra dag!

När jag kom hem efter halvdag i skolan (bra sak nummer ett) hittade jag andra numret av min julklappsprenumeration på tidningen Hemslöjd, temanummer Färg! Jag gillar tidningen, den är alldeles lagom att läsa samtidigt med studier som kräver mycket av mig den här terminen. Det är intressanta reportage, kortare och längre och alltid välskrivna texter, och, kanske det bästa av allt, otroligt vackra fotografier.


Sen utanför dörren låg en brun papperspåse i tidningshållaren, och däri mitt sista bytessurdegsbröd! I julas undrade en vän om han fick byta till sig av mina virkade muddar att ge bort i julklapp, mot surdegsbröd som han bakar. Självklart! Byteshandel är fint, att få byta kunskap och arbete med varandra, istället för pengar. Så himla gott bröd, och grymt mättande (det brukar jag annars inte tycka att bröd är). Bor man i Uppsala kan man ofta köpa hans bröd på lilla Fyristorget på lördagsmornar.

Imorgon har jag terminens enda lektions- lab- och föreläsningsfria dag och jag ser så enormt mycket fram emot att inte behöva vakna av väckarklockan vid halv sju utan kunna ligga och dra mig så länge jag vill! Jag lyxar med en ledig kväll också, tar några varv på min nio-livströja som jag återigen repat upp. Eftersom jag salivskarvar garnet är hela kroppen ett enda gigantiskt nystan.

1 kommentar:

Rumpetuss sa...

Härlig dag låter det som! Salivskarva verkar spännande, hur gör du det???