onsdag, december 18, 2013

trasmattekuddar

Jag älskar trasmattor, tycker att det är så himla snyggt och dessutom ett smart sätt att återanvända tyger. När en vän och jag var i Köpenhamn för ett och ett halvt år sedan hade vandrarhemmet sytt in madrasser och enorma kuddar i trasmattor och gjort en grymt snygg hänghörna. Om jag hade mer plats -och fler trasmattor- skulle jag mer än gärna ha en sån hemma hos mig.

Men nu blev det trasmattebohnanza modell mindre!


Jag hade två stora kuddar som sett sina bästa dagar och vars tygomslag var rätt trista. Så jag köpte två trasmattor från lagerhaus -sympatiskt gjorda av spill från textilindustrin- och klippte, virkade och sydde tills de fått nya fodral. Och mattorna var så stora att det blev en snutt över från varje, precis lagom för att sy in två små kuddar som också kunde få lite mer färgglada trasmatteomslag.

Enkelt pyssel, och bra resultat tycker jag!

2 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Snyggt! De måste ju vara de perfekta sittpuffarna att ha på golvet.

Manduzana stickar sa...

Det blev väldigt snyggt!