måndag, januari 14, 2013

sista av 2012



Ett sista projekt som blev klart under förra året ska in på bloggen och läggas till handlingarna. Under förra året återanvände jag samma nystan alpackagarn i hundra (lätt överdrift) olika projekt, inget blev jag nöjd med. Till sist stickade jag långa muddar av garnet bara för att bli av med det. De är ruskigt mjuka och varma, men inte riktigt min stil. Kanske blir de en present till någon.

Garn: Drops Alpacka
Stickor: Nr 3 (tror jag)
Mönster: Well, inte mycket till mönster alls faktiskt


8 kommentarer:

Anna sa...

Hej ser fina ut! Skönt med värme. Jag har en liten fundering ang dina virkade vantar. Hur många maskor lägger du upp?

maria carlander sa...

Hej!
Just på de där senaste många paren likadana lade jag upp 32, men bäst är ju att du testar dig fram på din egen handled eller dens som du ska göra vantarna till. Alla har dessutom olika hårdhet när de virkar, och garnet spelar också stor roll.

Innestemmen sa...

Supre gaver, enkle og fine :)

Getingedalen sa...

My cup of Tea. Man hittar inte mycket till mönster i min garderob alls faktiskt. Och alpacka... mmmm. Skitsnygga helt enkelt. Har du någon återförsäljare? Egen butik? Webshop?

maria carlander sa...

@ getingedalen: Kul att du gillar dem! Jag har tyvärr varken återförsäljare eller butik, men om du skickar mej ett mail på maria.carlander (at) hotmail.com kan vi ju göra en privat deal :).

Ulrika sa...

Hej Maria! Jag har en fråga till dig. Både som privatperson och som arbetare. Jag försöker manuellt ändra typsnitt och färger på text på både min egen blogg och på jobbets blogg. Men inget händer. Tidigare när jag gjorde det kunde jag se samtidigt som jag gjorde ett val hur det skulle bli. Nu kan jag kryssa i rätt kulör, men sen händer inget mer. Tacksam om du kan maila ett svar till mig!/Ulrika
ulrika.olsson@xlm.se

Ulrika sa...

... så kan funderingarna fortsätta över mail. Jag förstår, när jag kollar tillbaka i din blogg, att du har gjort någon ändring vid något skede. Behöver tips och trix!

maria carlander sa...

Absolut, jag mejlar och ser om jag kan vara till nån hjälp!