tisdag, november 27, 2012

burkar i raku


Tack till er som gav era tankar kring prissättning till mitt förra inlägg, det har gett några fler perspektiv och jag kommer säkert att komma tillbaka till det fler gånger framöver. Det är bra att få tänka högt.

Nu är det äntligen dags att börja visa vad jag gjorde under rakukursen!

Först ut är två burkar. De krackelerade ojämnt och lagom mycket tycker jag, och jag gillar de små svarta prickarna som blev av den grova strukturen i leran. De får nu stå på min byrå och gömma örhängen och andra små smycken.

5 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Tack för mönstret på tovade tofflor! Det måste göras! Lägger på listan. Du verkar vara ull-expert - kul för en ull-novis som jag att se. Burkarna superfina!

Anonym sa...

Vackert. Du har sannerligen blivit en mästare på keramik.

Tyg och otyg sa...

Wow! Jättefina! Jag är mycket imponerad av hur väl burk och lock ser ut att passa ihop. Jag har inte mycket erfarenhet av keramik, men det kan inte vara det lättaste!

krakel sa...

Mycket fina!

sanna sa...

Läckert och fyndigt :)