torsdag, juni 23, 2011

regna regn regna, skölj mig ren

Regnet faller tugnt och med inga lampor tända sitter jag i ett vackert skymningsland, lyssnar på tystnaden som inte är tyst, stickar och tänker på sommartårta av maräng, grädde och jordgubbar. Imorgon är det midsommar, och efter en intensiv (om än fantastisk och härlig) vår och försommar känns det skönt med en lugn dag med några få.

Med kameran hemma i Uppsala kommer det inte upp några nya bilder på ledighet och mjuka projekt, men ibland är det skönt att ta en paus också från den (och så fick den helt enkelt inte plats i väskan heller). Så en bild från en sommrigare försommardag än denna, från ett annat år, får ta plats här.

2 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Jag tycker också det är synd med annonsen som poppar upp. Tyvärr har den att göra med min besöksräknare. Det stod antagligen i nåt finstilt när jag skaffade den att jag tillät dem att annonsera på min blogg, märkligt nog dök inte annonsen upp förrän jag haft räknaren i sådär 10 månader... Jag vill inte ta bort räknaren, så jag borde nog kanske ta bort ugglan istället. :)

Anonym sa...

Livet är roligt eller gulligt. Sommar, ja, sommaren är definitivt något annorlunda i Sverige än i Italien:) Regn till sommarsolståndet är inte en dålig sak så länge det är vackra dagar.

Jag tycker din blogg ganska magiskt.

Ha det sa kul!