söndag, augusti 30, 2009

min stad

Min värld har fått ett nytt geografiskt centrum och jag tror att det kommer bli bra. Eventuellt är det redan bra, men så snabbt vågar man ju inte utlåta sig. Med dåliga däck cyklar jag runt i pelle svanslös stad och jobbar på att inte cykla fel så in i helskotta när man har en tågtid att passa (gårdagens upplevelse), och på att känna att här hör jag hemma. Men sånt brukar gå rätt lätt, jag känner mig hemma nästan överallt. Och nyss fick jag gå en promenadstig med en fårhage. Med får i! Jag smälte lite. Och när jag fick reda på att man får gå in till dem. Klappa dem. Ja, då var jag såld före länge sen.
Hej uppsala, du och jag va?

4 kommentarer:

Karin sa...

Hej och välkommen då till pelle & majas stad. vill man träffa stickfränder kan man testa
http://uppmaskan.blogspot.com/
Vi har väldans trevligt.
Ha det gott-tallkott (illa rimmat, men rätt kul)
Karin

med nål och tråd sa...

åh jag misstänker att du var på 4-H-gården i Gränby?! Jag har varit uppsalabo fram tills nyss. Alla mina saker bor kvar i förråd där och jag själv bor på annan ort.

Loppis på Vaksalatorget varje lördag (om det inte är skitväder) är ett måste. Och så kan man fika på Broströms brevid Katalin efter loppisen. Det är GULD. Bäckar Små är en gullig lite second hand-butik på Dragarbrunnsgatan. För att inte tala om Yll o Tyll mellan Svava-gallerian och Forum-gallerian.
Tata

Dessi sa...

Så snabbt? Är du säker på att du redan gillar stan? Ja det är bara att hoppas du kommer trivas. Jag får väl ta och visa dig runt till några favoritställen sådär i december typ... om jag nu har några kvar, kommer inte ihåg riktigt. Kram och välkommen!

MVH sa...

Rekommenderar Mexis pärlbutik, i kvarteret mitt emot stadsbiblioteket på Fjellstedtska sidan du vet... Icke att förväxlas mot mjukporrbutiken i snar närhet... ;-)