måndag, juli 06, 2009

tillbaka!

Praktiken är över och bussen tar mig hem medan jämtlands berg övergår i höga kustens dito. Det är vackert och jag blir tröttare för varje mil som trillar ned bakom mig, nu är det äntligen slut på exilen.
Då och då ramlar det in söta frågor om vad jag gör praktik som, vad jag pluggar, vad min kandidatuppsats handlade om. Och jag har slingrat mig från att svara på dem... Jag är lite hemlig. Och det är inte för att jag pluggar till något särsklit otrevligt, utan bara för att jag känner för det. Bloggen kom delvis till för att vara lite av en bubbla fri från allt som har med mina studier och framtida yrke att göra, och därför nämner jag inte så mycket konkret om dem. Annat än att jag klagar, jublar eller allmänt skriver om studentandet och studerandet och praktiserandet. Jag tackar för er nyfikenhet, den gör mig glad! Och jag ber om ursäkt för att jag också i fortsättningen helt fräckt och glatt kommer att låta bli att skriva vad jag pluggar.

På den otrevliga skalan dock: min stora stickkorg i rotting har, upptäckte jag när jag skulle städa ur den och reka innehållet, börjat växa något väldigt mögelliknande i botten. Naaaaaasty! WTF, hur gick det till? Mamma föreslog att den sattes ned i snön i vintras när jag flyttade, och att det var så det började. Urk. Men nu är den klorinerad och förhoppningsvis safe igen. Jag ska sy en ny tygklädning till den. Det förra tyget, för dem som minns, syddes ju aldrig utan sattes bara ihop med tre säkerhetsnålar... Men sen förra sommaren har jag och symaskinen hunnit presentera oss för varandra.

En annan som stiftat bekantskap, i allra högsta grad, med sin symaskin är solig och hon har en finfin tävling för den som vill vinna en übersöt tygelefant!

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Yrkesfri hobbyblogg är grejen!

Välkommen tillbaka till civilisationen!

Hoppas det ordnar sig med stickkorgen. Jag har bara stickpåsar, men däremot en pluggkorg som jag använder när jag behöver plugga sommartid: böcker, pennor, lexikon, anteckningsblock, läsglasögon, mutor, ...

Ulrika sa...

Klart att du inte ska avslöja mer än du vill. Jag förstår precis.

Skönt att ha dig tillbaka i civlisationen igen. Fiiiina bilder som vanligt!