onsdag, oktober 01, 2008

hej lissabon!


Har ar varmt och sydeuropa och slitna kakelfasader och ett sjaskigt hotell med sloganen "familiar atmosfar" med en trevlig agare som upplyste mig om att i portugal heter alla Maria, och det ar ju skont att en smalter in. Prickarna over bokstaverna forsvann nagonstans i luften utanfor sverige, men det kanns helt okej anda. Jag fick duscha svalt och ata varmt brod som kostade nastan inga pengar alls. Pa flygplatsen har jag 16 minuter kvar av min internettid och sen ska jag ata mer varmt brod och kallt vatten och tanka pa att snart sitter jag pa planet over det stora vattnet. Hoppsan hejsan vad spannande det kanns.


ps. for den som saknar stickningsinfo har jag gjort thermal klar, saknas bara knappar. Bilderna drojer tyvar anda tills i februari men oj vad fina bilder jag ska ta da! De hemliga pytteprojekten visas upp sa fort de har sants till sin nya agare. Och pa plastrundstickan nr6 sitter just nu en strandkasse i lite upphittat bomullsgarn fran familjegommorna, och nar jag bott in mig i brasilien sa kommer ladysweater paborjas.

1 kommentar:

elenor sa...

jippykajej! åh. roligt det känns att du är ute och på väg igen! och tack för vattenpipe-huset (du vet vad jag menar...) värsta grejen!

imorn ska jag återuppta projekt capoeira och tänka på brasilien och dig. koola bananer.