måndag, mars 03, 2008

kung Bore

Det ryktas om att det konstaterats vår i Uppsala. Det ryktas också om att i landets södraste (mest södra?) delar har det konstaterats att det alls inte var någon vinter i år. Hösten fortsatte till februari då det blev vår. Snopet.
Här är det mer vinter än det varit sedan oktober. För några dagar sedan tog jag bilder på cyklar i snö, bland annt denna tvåhjuling. Idag sticker bara handtaget på cykeln upp. *mys*


I lördags åktes det både en (min vän) och två brädor (jag. Eftersom jag är både för feg och för lat för att lära mig snowboard) nedför backen. Hisnande! Det är ett fantastiskt tillfälle att express-bearbeta all eventuell dödsskräck samtidigt som man kontrollerat stående faller utför. I ett plötsligt utbrott av vuxenhet använde jag också hjälm. Varför? (fråga mig, fråga mig varför någon!) -för att jag tror på ett liv före döden...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad fantastiskt fint :) Det stämmer sorgligt nog att det inte blev någon vinter här. Mycket snopet. Men idag snöade det! Jag hade nästan glömt hur det brukar kännas... Dock väldigt mycket regn inblandat. Typiskt norrländskt aprilväder med andra ord! Så det är väl vår!

Emma Nordung sa...

Hehe...har du hört om att det finns vissa ställen där det rent metereologiskt inte är någon årstid alls? Det är inte minus vad det nu ska vara för tillräckligt länge för att uppfylla definitionen för vinter, men inte heller tillräckligt mycket plus för att det ska definieras som vår...så det är ingenting. Stackarna.

Cecilia N sa...

Vad heter den årstiden då, Emma? Inte kan de väl stackarna gå utan namn på eländet?
Glärk är väl ordet man tänker på men det gör sig kanske inte som "årstidsnamn".

Och när slutar det vara höst för dessa stackars själar och när kommer våren? Det måste alltså till en ny definition av höst och vår också!

Klokt, fröken C att ha hjälm i backen. Jag har bara när jag cyklar och rider. Å andra sidan åker jag sällan slalom. Vart åttonde år på sistone. Och skridskor är jag inte intresserad av.
(Fast ordet är vackert: skrid-skor. Skor att skrida med.)